fredag 13 augusti 2010

Lurströmming? Näe.


Så här gula är de nya lurarna jag precis börjat använda. Det är ett par Adidas/Sennheiser CX680 Sports som skall sitta lite bättre i öronen vid fysisk aktivitet än vanliga in-earlurar.


Det är dessa "fenor" som skall hjälpa till att hålla lurarna på plats när kombinationen svett och drag i sladdarna gör att andra lurar mer eller mindre åker ur öronen.

Första testerna tyder på att idén fungerar, på mitt snabbdistanspass idag hade jag visserligen bara i lurarna på första varvet, men då fungerade det finemang. På de två följande varven kände jag att jag ville vara utan musik för att ha bättre koll på andningen och ljudet av löpsteget, så då fick lurarna åka med under tröjan istället.

Ljudet är mycket bra, med både tung bas och bra separering av instrumenten. Musik som lätt låter lite grötig i andra lurar jag testat låter bättre i dessa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar