onsdag 25 maj 2011

GGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG

Som av en händelse, då jag funderat på om massage kanske kunde vara något för min vad, hade vi en massör på besök på arbetet idag. Han brukar besöka oss någon gång varannan vecka eller så, och man betalar genom att det dras en ganska måttlig slant från ens friskvårdsbidrag. Tydligen hade han få bokningar just denna gång och då jag frågade ett par kollegor om han även pysslar med idrottsmassage så visade det sig att han ju tydligen är en mycket duktig sådan. Sagt och gjort, en tid bokades som sedermera också inträffade.

Tydligen var ena vaden (eller snarare vristen) svullen, något jag själv såklart inte noterat. Detta hade att göra med vätskeansamling där på grund av en trolig inflammation, mysigt. Massören lyckades iallafall massera bort det med resultat att svullnaden helt försvann. Självklart är det så att om det blir svullet igen måste jag gå till läkare för att kolla grundorsaken.

Massören tyckte att jag kunde prova att springa redan idag, men eftersom jag inte kom hem förrän kl 21 siktar jag på att, om det känns bra i vaden imorgon, ta en kort och lugn tur. Jag hoppas. Han sade för övrigt att mina vader kändes bra, alltså inte hade en massa knutor och dylikt som tydligen är ganska vanligt när man springer regelbundet. Vad kul att höra, typ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar