söndag 22 maj 2011

Merrell eller?


Var på stan i lördags och sonderade terrängen gällande ovanstående skor, dvs Merrell Trail Glove. På det sista stället jag kollade så fanns dem och efter att ha provat ett par storlekar så slog jag till. På grund av att Trail Glove har viss, om än liten, dämpning känns de betydligt lättare att gå i än Vibram Fivefingers (åtminstone Speed-varianten). Vid löpning, då man med den här typen av skor ju inte sätter i hälen på samma sätt som vid gång, är skillnaden mindre men jag måste nog prova fler gånger innan jag tryggt kan sätta ord på känslan.

Så här långt har jag gått ungefär 13 km på asfalt och sprungit 4,8 km terrängspår i dem med gott resultat.

Eftersom dessa skor ser ut som just skor, vilket ju Vibram Fivefingers inte direkt gör, så slipper man bli uttittad på samma sätt när man har på sig dessa. Det tror jag iallafall, fast å andra sidan så brukar ju inte folk som lufsar runt i terrängen ha ätit så mycket glo-sylt innan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar