fredag 10 september 2021

Haha, jag är tillbaks!

Iallafall med ETT inlägg! 😀 Fick nyligen ett facebookminne i flödet där jag länkat hit för en massa år sedan och mindes helt plötsligt att jag ju har en blogg! Den hade verkligen fallit i glömska, haha. Hur som helst, efter två knäoperationer någon gång i mitten av 10-talet varav den sista inte blev helt lyckad så rann all träning liksom ut i sanden. Istället för att träna så hävdar vissa att jag nördade ned mig en aning i musikskapande (började sjunga, spela elgitarr, bas, trummor och skaffade en massa studioprylar för att kunna föreviga underverken - https://ignorantajordbor.bandcamp.com/)


ölbryggning (jodå, här finns bryggverk och möjlighet till temperaturkontrollerad jäsning av 2 x 20 liter åt gången)

kaffe (ett par espressomaskiner och en kafferost möjliggör rätt sjyst kaffe numera)  

och kanske något mer som jag glömt.

Det går ju att leva på gamla meriter ett tag och upprätthålla konditionen hjälpligt med hjälp av cykelpendling men sent i våras så insåg jag att det här fungerar inte längre! Då hade jag inte heller arbetspendlat på ungefär ett halvår och det var INTE pga coronarelaterat hemarbete utan pga brist på arbete att pendla till. Vågen visade också farligt nära eller kanske till och med lite över nittio kilo så något behövde göras!

Vips så var jag igång med träningen igen och nu har det blivit typ 230 mil cykel under sommaren och jag har till och med kommit igång med lite försiktig jogg igen! Detta trots att framför allt höger knä inte riktigt är smärtfritt men jag tänker att så länge det inte långsiktigt blir värre så är det väl bara att köra på. Jag känner nu när jag har hunnit med drygt tjugo joggingrundor under sommaren att det känns lättare och att jag verkligen har saknat joggningen (jag kan inte kalla det löpning för det går fortfarande oerhört sakta).

Tiden får utvisa om det blir några fler inlägg här men jag har iallafall lite kul prylar att skriva om, både relaterat till träning och annat. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar