lördag 11 september 2021

Järnet är varmt -

Så det är lika bra att smida! 😀 Jag har ingen aning om någon kommer att läsa detta men en sak som stör mig är att cyklar har blivit så sjukt dyra på slutet! Det har väl iochförsig delvis att göra med pandemin men så snart fabrikanterna har förstått att folk (åtminstone de med för mycket pengar) ändå betalar så kommer de ju knappast gå ned i pris igen när läget normaliserats. Tur då att jag är sjukt nöjd med min nuvarande cykel - en Fuji Team RC av 2009 års modell. Den väger ungefär 7,6 kilo, har en riktigt rapp kolfiberram, Ultegra SL (någonstans mellan Ultegra och Dura-Ace) och för närvarande 23 mm däck - inga moderna fjolldimensioner här inte! Den här köpte jag för tjugotusen 2011 men skall jag köpa en lika lätt cykel nu så går det säkert på 50-60 000 kr, så illa är det. Det känns inte som att löneökningarna (om man nu har lön, haha) riktigt har hängt med här. 


Jag kan också passa på att säga vad jag tycker om elektroniska växlar - inte! Så sjukt korkat att göra sig beroende av el och svart magi som man inte förstår sig på när det handlar om ett så genialt fortskaffningsmedel som en cykel men det finns ju folk som tycker annorlunda. De har såklart fel. 😀

Don't get me started när det gäller elcyklar men det kommer säkert inlägg om det också! Eller säkert och säkert, tja, om jag inte glömmer bort bloggen igen då...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar