söndag 6 juni 2010

Tillbaks i spåret

Som jag skrev igår så känns det som att Back on track-knäskyddet får mitt knä att må mycket bättre. Idag var jag först ute och gick en halvmil på tidiga eftermiddagen. Nu ikväll var sedan sambon och jag ute och gick totalt drygt elva kilometer, med ett löppass på 2,4 km insprängt i mitten. Ingen smärta idag heller, bara lite spänt i knät under löpningen. Imorgon blir det vilodag, möjligen lite promenad men ingen löpning på någon dag eller två.

Som sagt så känns det lovande.

2 kommentarer:

  1. Min erfarenhet är att löparknä i vissa (många?) fall är orsakade av snedhet i rygg och bäcken. Efter att jag spenderade många år på att stävja löparknä, så löste det sig när jag gick till en naprapat som arbetade med ryggen. Även kiropraktorer har på senare år fungerat. Om du bor i Sthlm kan jag ge lite tips på personer som har fixat mig.

    Hur gick det förresten med Actipatchen? Såg aldrig någon utvärdering av den. Dock så brukar mitt löparknä aldrig vara betjänt att lokal bearbetning.

    /Max

    SvaraRadera
  2. Jo, jag har faktiskt varit hos flera naprapater angående min rygg, som är en annan vek del av mig. En av dessa har även fått titta på mitt knä.

    Du har rätt i att det inte blivit någon utvärdering av Actipatchen ännu, men det är på gång. Jag kan redan nu avslöja att det här Back on track-skyddet jag använder nu sopar banan med Actipatchen.

    SvaraRadera