lördag 5 juni 2010

Mirakulöst

Nu var det ett tag sedan jag skrev här, men jag har harvat på med promenader i stort sett varje dag med varierande resultat. Det känns iallafall som att det går åt rätt håll, jag har till och med sprungit vid två tillfällen. Visserligen har det handlat om 3 x 500 meter vid båda tillfällena, på mjukt underlag, men det har känts okej även om jag haft känningar utan att det gjort direkt ont.

I torsdags fick jag ett tips av en kompis till min sambo om att prova något slags knäskydd som heter Back on track, det hade tydligen hjälpt henne till viss del då hon har reumatiska besvär. Desperat som jag är gick jag i fredags förbi en av butikerna som säljer dessa produkter och införskaffade ett dylikt knäskydd. Det har fått sitta på sedan i fredags eftermiddag och idag lördag var jag ut och gick. Efter första halvmilen kändes det fortfarande bra, utan någon känning alls vilket är ovanligt, så jag vågade mig på att börja springa trots att det var på asfalt. Efter 2,5 kilometer kändes det lite spänt i knät så jag återgick till att gå resten av sträckan.

Imorgon skall jag ut och gå igen och se hur det känns, men än så länge känns det mycket lovande. Det här är den längsta sträckan jag sprungit på två månader och det kändes mindre i knät efter de två och en halva kilometrarna löpning och sju och en halv kilometrarna promenad än det normalt gör efter bara en halvmils promenad.

Back on tracks produkter använder någon slags keramiskt material invävt i tyget vilket tydligen skall värma upp vävnaden genom infraröd strålning. Låter det suspekt? Ja, det tycker jag också, och jag tror inte på hokus pokus, men som sagt - än så länge känns det mycket lovande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar