söndag 23 maj 2010

Elektriskt

I tisdags var jag på mitt sista besök hos naprapaten för mitt löparknä, eller åtminstone är det vad jag hoppas. Han tyckte att det har blivit en förbättring och om jag bara fortsätter att stretcha, massera den trilskande senan och allt annat jag gör så skall det nog bli bra.

Idag gick jag en mil och knät kändes ok, och det har det gjort under de flesta av den senaste tidens halvmilapromenader, så jag hoppas att det börjar närma sig lite löpning. Planen är att i början bara springa på mjukt underlag och varva med gång, typ en kilometer gång, en kilometer löpning och så vidare.


Förra helgen skaffade jag också en TENS-apparat för att den vägen försöka öka genomblödningen lite extra. Den här apparaten kan man även använda till massage och muskeluppbyggnad, men hittills har jag bara testat smärtlindringen och massagen, muskeluppbyggnad med hjälp av elektricitet känns lite väl tv-shop för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar