torsdag 13 maj 2010

Craftig tankevurpa

Jag vet inte om försäljningsavdelningen på Craft har haft otur när de tänkt, men något måste ha gått snett. Redan den sjuttonde mars skrev jag om att de lanserat en snygg löparjacka i vitt, kanske inte den mest praktiska färgen, men jag blev iallafall riktigt sugen på en sådan. Därefter har jag letat runt i butiker på flera platser i landet, på nätet och även pratat med en av Crafts säljare på plats i butik. Jodå, jackan skulle komma ut i butik under vecka 18 och därför bad jag butiken att ringa mig när den kom in. Igår ringde så butiken och meddelade att det är slut hos leverantören och det verkar vara permanent.

Hur tänkte Craft här? Den här jackan är deras skyltplagg i år, den syns i diverse tidningar och jag har sett på nätet att jag inte direkt är ensam om att vilja byta ut en del av mina surt förvärvade slantar mot en sådan. Att då inte kunna leverera varan känns rätt korkat. Eller är planen att få oss som vill ha den vita jackan att först köpa den svarta (som är okej men inte lika snygg som den vita) för att sedan när den vita trots allt kommit ut i handeln köpa även den? Diaboliskt, isåfall.

För övrigt hade ovanstående butik bromsklossar till mina inlines i lager, hör och häpna, så hade det inte snöat idag så kunde jag ha tagit en tur, kul. Efter min åtta kilometers promenad igår hade jag velat ta i lite och ändå skona knät, men det får väl bli en promenad idag också. Förlägger jag den till skogen med dess mjuka underlag kanske jag vågar prova några löpsteg också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar