tisdag 4 maj 2010

TV4 suger mina svettiga löparstrumpor

Jag stör mig ganska ofta på att självklarheter sägs, t ex när någon tycker att krig är rätt dumt, katolska präster ofta är pedofiler och så vidare. Att TV4 är kasst sägs däremot inte tilräckligt ofta, fast det egentligen är lika självklart.

Innan jag ondgör mig över TV4 måste jag först säga att all min kontakt med kanalen har varit slumpmässig; det kan vara genom att ha passerat genom träsket vid zappande, att jag hört deras eländiga morgon-tv från ett annat rum eller dylikt. Jag kan alltså med relativ stolthet i rösten säga att jag aldrig följt något program, varken egenproducerat eller inköpt, som gått på denna kanal.

Vare sig det är någon kass, amerikansk dramaserie som t ex Lost eller 24, egenproducerad "komik" som Parlamentet eller dokumentärer om brittiska barn som är tolv år och ser ut som 100 eller någon form av grävande journalistik i form av Kalla fakta så är min uppfattning klar - det handlar om ytlig underhållning ämnat för folk med för mycket tid över.

Nu visar det sig att det finns ett program som handlar om löpning, "Sverige springer", som sänds på TV4 sport. Eftersom jag väldigt sällan tycker mig ha tid att titta på tv när program sänds så tänkte jag kolla in programmet på nätet, dvs TV4 play. Självklart fick jag ytterligare en anledning att ogilla TV4; programmen ligger på nätet i en vecka och sedan hamnar de på TV4 Anytime, som man måste betala 49 kr per månad för att få tillgång till.

Betala? För att se vad som mest troligt är ytterligare ett skräpprogram? Näe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar