måndag 10 maj 2010

Inlines we trust


Sedan jag drabbades av det förhatliga löparknät har jag funderat lite på vad som skulle kunna fungera som alternativ träning. Cykling har jag dömt ut eftersom det känns som att det skulle kunna ge problem samt att jag har läst att det kan vara så. Inlines har jag varit osäker på men har tänkt att jag skulle ge det ett försök åtminstone.

I lördags var det så dags, efter en fyra kilometers promenad ville jag röra på mig lite mer intensivt och plockade upp mina inlines från källaren. Det kändes helt ok så skydden åkte på och jag åkte ut. Efter åtta kilometers åkning hade knät inte gett sig till känna alls, vilket kändes fantastiskt bra. Vänster fot drabbades dessvärre av ett skavsår, men jag är glad för det lilla numera.

Igår söndag sköt jag upp inlinesturen hela dagen, var först ut och gick en halvmil i raskt tempo men jag kände mig lite slö och det var inte förrän strax innan kl 21 jag snörde på mig rullpjucksen (?) och styrde ut på vägen. Denna gång blev det bara drygt fem kilometer, men med skavsåret i färskt minne och andra innersulor kändes det ändå helt ok. Sträckan tog 18 minuter med en medelpuls på 160; det kändes bra att få lite fart på cirkulationen efter allt gående sista månaden.

Idag har det regnat så jag står och väger mellan promenad och inlinestur, jag får se vad det blir lite senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar