fredag 30 april 2010

Lurad eller inte lurad?


Det är som synes inte slut på utvikningsbilderna på mitt knä. Denna gång döljs det emellertid ganska framgångsrikt av en Actipatch, som jag härmed blir en av de första i Sverige att utvärdera såvitt jag kan förstå. Om det beror på att jag är lättlurad eller att ni andra är för skeptiska återstår att se.

Anledningen till att jag ändå provar är självklart mitt löparknä, som vägrar ge med sig trots relativ vila och en massa stretchande och i det närmaste badande i Voltaren och liniment. Går jag mer än ett par kilometer så är känningarna där, varför löpning inte varit att tänka på i nästan en månad nu. För ett par veckor sedan såg jag någon reklambanner på Runners World's hemsida för den här Actipatch-prylen och sökte runt på nätet för att försöka hitta lite mer opartisk information. Det gick väl så där, hittade ett par omdömen från amerikanska löpare som verkade seriösa och försiktigt positiva, och även någon svensk bloggare som skrev att det fungerade. 

Sagt och gjort, ett stycke Actipatch för knä beställdes förra helgen för det facila priset av 480 kr plus frakt på 75. Det ger ju summan 555 kr, vilket nästan gör mig mer misstänksam än om det varit 666, men låt gå. Igår torsdag kunde jag hämta ut försändelsen och spände på mig "bandaget" direkt och sedan var det dags att bege sig till arbetet. Nu har jag alltså haft på mig detta elektroniska underverk i ungefär 18 timmar, endast med undantag för morgonens dusch. Det känns att det händer något med knät, men vad är för tidigt att säga; jag återkommer i ämnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar