tisdag 10 augusti 2010

Kom fort / komfort


Jag är egentligen en komfortlöpare, jag tycker om att springa ganska långa distanser utan att ta ut mig fullständigt. Idag när jag första gången provade mina Adidas Adizero Adios blev det dock inget komfortpass utan snarare nytt personbästa på den slingan på 4,8 km som jag sprang. Visst, jag tog inte ut mig så att jag spydde, men jag var ändå rätt slut.

Redan när jag gick till elljusspåret kändes det att de här skorna, med risk för att låta töntig, vill springas fort. De kommer dessvärre inte att komma upp i några svindlande hastigheter på mina fötter, men allting är ju relativt.

Imorgon är planen att köra bara ett kort löppass på dryga två km med apskorna, men kanske att jag går en längre bit för att ändå få röra lite på mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar