måndag 16 augusti 2010

Ofrivila igen

Efter fredagens snabbdistanspass kändes som sagt allt bra. Jag planerade att köra ett relativt lugnt pass på söndagen och alltså låta lördagen vara vilodag. När jag vaknade på söndagen kändes det inte helt okej i kroppen, så för att göra en lite längre historia kort så blev även söndagen vilodag, med den skillnaden mot lördagens vila att det handlade om ofrivila. Avslutade kvällen med en konjak, ett välbeprövat om än inte vetenskapligt bevisat sätt att ta kål på allehanda virus.

I morse kändes det bättre, men jag var ändå osäker på om det skulle kunna bli något direkt träningspass; gick fem km på förmiddagen för att se hur det skulle kännas. Pulsen höll sig på en rimlig nivå så därför blev det mot kvällningen ändå en promenad till elljusspåret med sambon och två långsamma varv där. Skall man jämföra, och det skall man väl, med fredagens snabbdistans så handlade det ikväll om 5:25 min/km i medeltempo på 4,8 km jämfört med 4:45 min/km på 7,25 km i fredags.

Nu är det bara att vänta om se om det var dumt att träna idag eller inte...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar