fredag 13 augusti 2010

Snabbdistans

Vad skönt att kunna skriva att jag nyss sprungit ett relativt sett snabbdistanspass på 7,3 km utan känningar av knät. Drog på mig Adiosen (ja, jag tycker att det är ett skitballt namn) och gick iväg till elljusspåret. Hade tänkt att gå ut lugnt i de första uppförsbackarna men det gick lite lättare än jag hade trott så jag fortsatte i lite högre fart än planerat. Andra varvet, som jag först hade tänkt skulle bli det sista, gick lite långsammare så jag tänkte att jag avrundar med ett rätt lugnt tredje och sista varv. När allt var klart visade det sig att farten på respektive varv låg på 4:43, 4:48 och 4:44, så det sista varvet blev alltså inte fullt så lugnt ändå.

Torsdagen innebar vilodag med 17 km promenad.

Onsdagen körde jag ett varv i elljusspåret med apskorna, kändes kanon och tempot var relativt lugnt, 5,07 min/km efter tisdagens lite snabbare pass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar