fredag 25 februari 2011

Transportlöpning

Idag var det så äntligen dags att prova på att springa lite igen. Det fick bli lite transportlöpning till jobbet. Med omväg blev det ungefär 6,3 kilometer, fast pulsen låg lite högre än den borde göra, så jag misstänker att kroppen inte är helt återställd än.

På hemvägen tog jag en kortare men dock omväg, då slutade sträckan på 4,0 kilometer. Så det blev ju en mil iallafall. För säkerhets skull tar jag nog en vilodag imorgon och försöker mig på ett pass på söndag igen.

Det här med att springa till och från arbetet är ju lite småknöligt, åtminstone innan man fått in rutinen. Det är ombyte och mat som skall med och dusch som skall ske på arbetet. Men det går säkert att strömlinjeforma rutinen så att det blir hyfsat smidigt, det hoppas jag iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar