fredag 25 februari 2011

Vansbro Marathon

Eftersom jag nu har betalt anmälningsavgiften kan jag väl lika bra offentliggöra att det är dags; den första maran skall betvingas.



Det blir i den lilla dalaorten Vansbro av alla ställen. Anledningen till det är lika delar folkilska, närhet till stugan och att jag de gånger jag passerat orten i fråga med bil tänkt att det ser ut att vara riktigt fina omgivningar. Det sistnämnda bekräftas för övrigt av bilderna på hemsidan.

Något som också gör att det känns tryggt är att man kostnadsfritt och enkelt skall kunna byta klass mellan marathon och halvmarathon. Bra ifall man tre veckor innan start känner att det aldrig kommer att fungera. Inte för att det skall bli så, men ändå.

2 kommentarer:

  1. Kul att läsa! Jag kan lova dig en kanonfin tur & ett väl arrangerat lopp. Det lär bli fler löparskor att slita ut då! Välkommen till Vansbro!

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket, det låter bra! Häromdagen tänkte jag på att jag verkligen måste hålla mig skadefri och springa hela maran eftersom det vore synd att springa bara halva loppet och missa hälften av omgivningarna, så att säga.

    SvaraRadera