tisdag 1 mars 2011

Transportlöpning

Efter att ha sprungit till och från arbetet ett par gånger nu så har jag lärt mig några saker. Till att börja med så går det mycket snabbare att duscha på arbetsplatsen än hemma. Är man som jag lite morgonfrusen så tar det ofta ganska lång tid att tina upp i duschen på morgonen. När man sprungit till jobbet och alltså fått upp värmen så går det alldeles utmärkt med en jättekort dusch där. Tidsbesparing totalt, alltså.

När det är dags för morgonfika och att ta fram sin medhavda knäckebrödssmörgås ur sin plastbytta så är det lite spännande att se hur den slitits just den morgonen. Så här såg det ut i måndags:


Som uppfinnare leker jag med tanken att lägga in någon form av fjädrande distans som trycker fast smörgåsen och gör att den ligger still. Det blir nog av så snart jag tröttnat på att se denna smuliga syn.

Jag har även skaffat dubbel uppsättning av alla duschprylar som förvaras i ett skåp på jobbet. Det är deo, after shave, hårborste och vax, förutom duschtvål förstås. Väldigt smidigt att ha detta tillsammans med handduk och ett par skor som väntar på en när man anländer. I min löparryggsäck, Lundhags Tempo 20, ryms en uppsättning innerkläder och matlåda, så det är hanterbart med det som måste fraktas fram och tillbaks. Vill man slimma ned packningen ännu mer skulle man ju kunna frakta dit kläder en gång i veckan och kanske även bunkra upp med mat för några dagar. Jag får se om jag orkar med sådan framförhållning vad det lider.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar