måndag 21 mars 2011

Vårvinter

Eftersom Kung Bore vägrar inse sig besegrad ännu så är vägarna i vår stad återigen till stor del täckta av snö, om än troligtvis högst tillfälligt. Min fasta övertygelse är ändå att vintern återkommer, med både kyla och halka, om inte annat till nästa säsong. Därför fyndade jag ett stycke underställströja i helgen till halva priset vilket i detta fall innebar 150 kr.

I de dryga fem plusgraderna som huserade utomhus på söndagen var det inte läge att prova tröjan i praktiken, men med tanke på hur bra den gamla blå föregångaren från 80-talet fungerat så oroar jag mig inte.

Söndagens 14-kilometerspass var i övrigt riktigt skönt. Planen var att det bara skulle bli 10 km men blev alltså lite längre eftersom allt kändes så bra. Detta gjorde att veckomängden slutade på 48,8 km, alltså inom marginalerna för min långsiktiga plan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar