onsdag 15 juni 2011

Kvällstur

Efter att bara ha tagit en lugn cykelbanetur på en knapp mil i söndags och haft vilodag på måndagen var det så dags för en ordentlig cykeltur igen på tisdagskvällen. Det blev ganska exakt 20 km, med den största delen terräng.


Efter att ha kommit upp till ÖSK-området följde jag alltså MTB-spåret som finns där uppe. Tyvärr måste jag ha missat någon markering på slutet för helt plötsligt var jag utanför banan. I och för sig var det ändå dags för en sen middag då så jag begav mig närmaste vägen hemåt, men ändå.

Det var en tur som bjöd både på fin singletrack som här nedan.


Men även en del gyttja. Det här var dessutom inte alls det värsta stället, en del gyttjehål kändes bättre att passera bredvid, gåendes.


Hur som helst så var det en mestadels positiv runda som bjöd på en lagom mängd klättring och nedförsåkning. I ärlighetens namn spöar terrängcykling landsvägscykling med råge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar