lördag 24 september 2011

60 km och km/h

Om det är så att någon tror att jag snittade 60 km/h på dagens runda på 60 km så har ni missförstått rubriken å det grövsta. Däremot kom jag upp i exakt 60 km/h enligt GPS:en vid ett tillfälle, vilket faktiskt är det snabbaste jag kört på racern så här långt.

Dagens tur gick över Frösön - Rödön - Krokom - Kattstrupeforsen - Ås och till sist hem.


Vädret var helt ok, runt tio grader och visserligen ingen sol men heller inget regn.


En bit ovanför Krokom när man viker av mot Aspåsnäset så är asfalten nylagd och helt underbar och förtjänar därför att få vara med på bild.


Strax innan Ås är vägen slingrig och här är det roligt att köra bil fort. På cykel blir det inte riktigt lika actionfyllt men ändå helt ok.


Eftersom jag blev rätt nedkyld på förra helgens lite längre runda tog jag idag på mig mina långa löpartights utanpå cykelbyxorna och det var ingen dum idé. De tightsen är sköna att springa i när temperaturen är runt nollan men troligtvis på grund av fartvinden fungerade de utmärkt idag och blev alltså inte för varma. Sedan blåste det i och för sig rätt bra idag också. Därför och även på grund av att tanken med dagens runda var att den skulle vara lugn känns rullsnittet på 29,5 km/h rimligt. Det var inte bara byxorna som var långa förresten, på överkroppen var det långärmat och jag tog även på mig mina tunnaste löparhandskar under de korta cykelhandskarna - fungerade utmärkt. Nog skall man väl kunna cykla några veckor till hoppas jag.

Detta var för övrigt det första cykelpasset på en vecka. Den gångna veckan har jag bara sprungit ungefär 25 km, mestadels i form av transportlöpning till och från jobbet eftersom jag har arbetat enbart dagtid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar