tisdag 13 september 2011

På besök i overkligheten

Efter en veckas vistelse på ön Skiathos i Greklands övärld är jag nu tillbaka i verkligheten. Jag hade en del rätt storartade planer på att springa där men av det blev det intet. Istället blev det en hel del vistelse på sådana här ställen.


Till och från stränderna färdades vi mestadels på en sådan här så kallad fyrhjuling. Skillnaden mot t ex en bil är att det här fordonet har fyra hjul, därav namnet.


Till och från och även på stränderna bjöds det på en del rätt sjysta vyer.


På vår balkong fick vi ibland besök av dessa gynnare. Här söker de skydd undan den obarmhärtiga solen bakom min badhandduk.


Med tanke på hur bilisterna kör på de smala vägarna i Grekland så kanske det var tur att det blev intet av löpningen. Jag överlevde men alla hade inte samma tur.


Nog för att jag visste att Greklands ekonomi är i kris, men att det skulle anses vara lyx att ha en plastbehållare på toaletten att slänga toalettpapper i hade jag ingen aning om.


I mittgången på flygplanet hem låg denna skruv. Vi kom aldrig fram till vad den skulle hålla fast, men tydligen inget viktigt eftersom vi landade helskinnade.


Slutligen vill jag bara tacka föraren av den polisbil som kom ifatt mig på hem- och 110-vägen strax innan Söderhamn och inte brydde sig om att jag körde i ungefär 140-150 km/h utan fortsatte sin resa mot okänt mål. Jag hade hjärtat i halsgropen ett tag, men som sagt; tack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar