torsdag 8 juli 2010

Återhämtning

Efter att ha varit förkyld med start på lördagen och i stort sett sängliggande söndag, måndag och tisdag så var jag ikväll ut på första löprundan på en vecka. Gick först en halvmil och sprang sedan samma sträcka. Med tanke på värmen, runt 22 grader tror jag, och att jag nog inte är helt återhämtad så är jag rätt tillfreds med just över 24 minuter på halvmilen. Knät kändes bra också, ingen smärta alls och bara pyttelite spändhet som jag stretchade ut efter passet.

Igår fick jag också mina Vibram Fivefingers Speed som jag beställde efter lunchtid i tisdags. Bra jobbat, northsport.se. Lite lurigt med storleken bara, beställde 42:or som sitter som gjutna och enligt vad jag läst på diverse forum är det så man bör ha dem eftersom de tänjs ut. Efter att ha haft "skorna" på mig hela dagen på jobbet så är jag dock lite öm i ett par av tårna, hoppas det är en bra idé att köra på den storleken.

Att börja springa i de nya skorna får vänta lite, och då blir det just lite till en början, för att försöka stärka upp fötterna gradvis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar