torsdag 29 juli 2010

Ny följeslagare


Jag springer och går för det mesta till musik, och har tills nu använt min mobil som musikspelare. Det är en Sony Ericsson W995 som är liten och smidig och har mycket bra ljud. Nackdelen är att den är krånglig att hantera när man rör på sig, det krävs nästan att man plockar upp den ur fickan där den ligger för att t ex byta album. Det är även alldeles för pillrigt att bara göra en så enkel sak som att justera volymen.

Därför har det nu införskaffats en ny mp3-spelare, en Sandisk sansa clip+. Jag har haft ögonen på en sådan rätt länge, faktiskt sedan innan +-varianten lanserades, men det har inte blivit av, mobilen har ju faktiskt fungerat bra. Nu skulle jag dock beställa nya hörlurar och då blev det en sådan här spelare av bara farten.

Hur är den då? Batteritiden kan jag inte uttala mig om efter två pass, men ljudet är riktigt, riktigt bra och den är även lättare att hantera än mobilen. Alltså lovande så här långt.

Hörlurarna återkommer jag till, det är ett par Sennheiser CX 680 Sport, som tydligen skall sitta mycket bra genom en rätt finurlig fästanordning samt även vara vattentåliga och ha bra ljud.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar