torsdag 1 juli 2010

Tänkskydd

Diverse olika fordon har ju ibland stänkskydd, jag känner att jag emellanåt skulle ha nytta av ett tänkskydd. Förra onsdagen var jag ute och gick med förhoppning om att kanske springa litegrann. Det kändes bra i knät så när jag hade gått ungefär en kilometer tänkte jag att det blir perfekt att börja springa när jag gått totalt två, och sedan försöka springa de resterande dryga tre kilometerna av rundan.

Bara ett hundratal meter innan jag passerat tvåkilometersgränsen blir jag passerad av en kille och en tjej som springer om mig, långsamt. Då tänker jag direkt att attans, det blir ju pinsamt att passera dem om bara en lite stund för de tror säkert att jag inte klarar av att bli omsprungen och att jag börjat springa bara därför.

Nu höll jag fast vid min plan och sprang om dem ändå, men det kändes rätt dumt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar