onsdag 27 april 2011

Ombytta förhållanden

Exakt en vecka efter förra terrängpasset sprang jag idag samma tiokilometersrunda igen. Förra gången var det max en kilometer barmark, nu var det bara något hundratal meter där man var tvungen att springa på snö eller is. Nog för att påsken var varm, men att så mycket kunde smälta bort även i skogen på bara en vecka förvånade mig mycket.

Det blev ganska stressigt efter löprundan eftersom jag hade ungefär 20 minuter på mig att hinna duscha och äta lunch innan jobbet, så jag tog knappt hälften av det som egentligen var tänkt till matlåda. Alltså blev det för lite till lunch. Sedan var det följaktligen för lite kvar i matlådan till middag på jobbet så när jag slutade strax efter kl 21 tänkte jag hämta med mig en Frasseburgare på vägen hem. Tyvärr hade Frasses stängt så jag tänkte att jag får väl nöja mig med ett sämre alternativ, d v s Max. Deras drive-inordermottagning var trasig så jag blev uppmanad att köra direkt till luckan. Fick jag någon hjälp där? Efter fem minuters resultatlös väntan åkte jag från det skitstället för sista gången, och inte kommer jag direkt sakna deras värdelösa hamburgare heller - hamburgaren jag fixade ihop själv hemma med halvfabrikat från Coop var godare, sug på den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar