tisdag 26 april 2011

Supertusingar

Idag testade jag vad de i löparprogrammet "Spring!" kallar för supertusingar.


Efter att bara ha kört intervaller i form av fartlek tidigare så var det roligt att prova på något annat. Jag började med att jogga lite som uppvärmning i två kilometer och sedan blev det lite höga knälyft och baksparkar innan jag satte igång med det första setet. Planen var att hålla en fart på ungefär fyra minuter per km för att testa och det höll jag ganska bra. I min enfald trodde jag att jag skulle springa totalt kanske lite drygt fem kilometer, men det blev elva innan jag var klar med det fjärde setet. Självklart körde jag joggvila mellan intervallerna med ovan nämnda sträckor och inte ståvila, jag vill ju få lite sträcka också.

Jag längtar redan till nästa intervallpass, det var visserligen jobbigt under tiden men skönt efteråt. Nu ser jag en väg ut ur komfortträsket.



Den andra intervallen blev lite konstig eftersom den inträffade i en uppförsbacke, jag får planera bättre nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar