torsdag 4 november 2010

Low core temperature

I onsdags, alltså igår, kväll snörde jag på mig lättviktsskorna för att försöka mig på ett lite snabbare femkilometerspass igen. Jag tyckte det kändes bra först, men efter ungefär halva sträckan kändes det som att maten i magen fick liv. Inte så bra, alltså, så jag lugnade ned tempot men fortsatte springa. Ett tag var jag rätt illamående, men jag kom hem utan missöden, stretchade som vanligt och tog en dusch. En stund efter duschen började jag frysa och det utvecklades mycket snart till en rejäl frossa. För att få upp "my core temperature", som Kramer skulle sagt och även sade, hoppade jag i ett varmt bad och tog sedan på mig rejält med kläder tills det var sängdags.

Jag kände mig rätt klen och var övertygad om att jag skulle vakna i morse med feber men se det gjorde jag inte. Det kändes faktiskt helt okej så det bar iväg till arbetet som vanligt. Kändes faktiskt så pass bra att jag tog en femkilometersrunda till ikväll, men i lugnt tempo från start till mål.

Konstigt va? Nu blir det vilodag imorgon och sedan förhoppningsvis ett terrängpass på tio kilometer på lördag, för att hamna på hyfsat exakt 30 km för veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar