torsdag 25 november 2010

Lungplus

Idag var det för övrigt ganska kallt; termometern visade på ungefär -15C när jag stack ut. Det är det kallaste passet hittills den här vintern, men det verkar snart bli ännu lite kallare. Vad som gör löpningen komfortabel trots kallgrader är en sådan här manick:


Denna Lungplus Sport gör att även riktigt kall vinterluft blir helt okej att andas. Jag använde den själv vid löpning i som kallast ungefär -28C förra vintern utan problem. Inköpt på det riktiga Apoteket, det statliga alltså, för 250 riksdaler förra vintern.

Självklart ser man ut lite som ett UFO med den här i munnen, men det tycker jag att man får bjuda på. Jag har inte testat den där andra typen av värmeväxlare som ser ut mer som en skyddsmask, men jag kan se framför mig att det är svårt att göra den ibland ack så nödvändiga snor-raketen med en sådan i ansiktet. Lungplusen ser självklart heller inte så jättegosig ut när kondensvatten/dregel formar istappar som hänger ned, men istapparna är iallafall lätta att bryta av.

För mer information går det bra att klicka på bilden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar