tisdag 21 december 2010

10 km före frukost

Gårdagens middag såg ut ungefär så här:

En stor starkmeny från Frasses, alltså, kompletterad med cheddardip (som substitut för smältosten som tyvärr var slut) och red hot chili-krydda på stripsen. Lustigt egentligen, nu när jag springer regelbundet och skulle kunna äta sådana här ganska ofta så blir det mer sällan än när jag var slö.

Hur som helst, när jag vaknade tidigare än planerat i morse så räknade jag med att gårkvällens Frassefrossande borde hålla mig på benen genom en lugn löprunda före frukost. Ack så rätt jag hade, och vad efterlängtad frukosten blev!


Eftersom det var runt 23 minusgrader premiäranvände jag balaclavan från Ullfrotté/Woolpower med mycket lyckat resultat; det var riktigt varmt och mysigt under den och dessutom ser man rolig ut. Ytterligare ett exempel på ett komfortpass, pulsen låg på 146 bpm i snitt och tempot på ungefär 5:32 min/km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar