lördag 25 december 2010

Julklappstestning

Idag var det nästan perfekta förutsättningar att prova en av julklapparna från igår. Eftersom det jämfört med de sista veckorna var riktigt milt ute med bara -15 grader räknade jag kallt med att ett par "Craft Zero Extreme WS Gunde"-kallingar skulle sitta som en smäck under de lite tunnare vintertightsen.


Och se det blev perfekt, varken för varmt eller kallt. Det leder mig till att tro att om det är några grader kallare, som det säkert blir igen om några dagar, så blir det perfekt med dessa under Storm Tightsen.

Rundan idag landade iallafall på 18,2 km och jag provade en något annorlunda sträckning ute på Frösön.


Benen kändes rätt sega i slutet av den här rundan, som klarades av på 1:44, vilket ger ett medeltempo på 5:43 min/km och en snittpuls på relativt låga 145 bpm. Musiken framfördes först av Monster Magnet.


Efter den eminenta Powertrip-skivan blev det Dinosaur Jr.


Den här låten är från deras senaste album, Farm, och jag skulle vilja säga att det svänger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar