lördag 8 januari 2011

Halvmara

Efter torsdagens distanspass på drygt 18 km var det enda jag tänkte om dagens pass att det borde hamna på en mil ungefär, med reservation för lust att springa längre om allt kändes bra. Distansen hamnade då på nytt rekord för mig, med nästan exakt en halvmarathondistans; 21,28 km.


Den här rundan har jag tidigare åkt med inlines men aldrig använt enbart apostlahästarna. Benen, och framförallt vaderna, är illa sega nu. Både med tanke på dagens sträcka och totalen för veckan, 45,54 km, så blir morgondagen total vilodag, inte ens ett toklugnt återhämtningspass. Medeltempot för halvmarasträckan hamnade något högre än planerat med 5:18 min/km, vilket också återspeglades i pulsen som snittade 152 bpm.

Musikvalet hamnade på Dinosaur Jr:s album Beyond och sedan världens troligtvis bästa band, Built to spill, och deras Keep it like a secret, där Carry the zero är den bästa låten.


En perfekt poplåt. Kanske är det så att om jag vore tvungen att välja bara en låt att lyssna på under resten av livet så är det här den, den har ju allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar