tisdag 18 januari 2011

"Vila"

Jo, alltså, tanken var väl att jag skulle ha låtit bli att springa idag. Så blev det inte riktigt. För det första så kändes benen rätt okej i morse och så dök det upp två saker i brevlådan.

Den ena saken var en footpod till min Garmin 310XT. Jag kunde självklart inte låta bli att fästa den på ett par av mina skor och bege mig ut.


Väl hemma igen får man ännu ett diagram att kika på i Garmin Connect. Här kan man beskåda takten eller stegfrekvensen. Den optimala frekvensen anses av många vara ungefär 180 steg per minut, alltså 90 per fot så att säga. Att jag hamnade på en snittfrekvens på 87 steg per minut innebär alltså att jag inte är ute och cyklar. Det visste jag ju i och för sig, men frekvensen hade jag verkligen ingen koll på. 


 Sist men inte minst, kan man säga, fick jag även hem en ny mössa. Det är, vilket kanske syns, Crafts windstoppermössa. Så här snygg är jag i den, haha.


Tycker väl att mössan kanske inte går ned tillräckligt över öronen för de riktigt kalla temperaturerna, men i dagens nollgradiga väder fungerade den alldeles utmärkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar