onsdag 19 januari 2011

Ombyte förnöjer

Eftersom förutsättningarna var som de var så blev det ingen vilodag idag heller. Hur var då förutsättningarna? Jotack, någonstans mellan -5 och -10 grader, solsken och nästan lite vårvinterkänsla i luften. Detta tillsammans med kvällspass på arbetet och därav följande fri förmiddag gjorde att det blev en runda på lite drygt en mil. 


De 10,43 kilometrarna klarades av på nästan exakt 52 minuter, vilket ger ett medeltempo på 4:58 min/km, och det var faktiskt snabbare än tänkt. Jag har goda förhoppningar om att putsa tiderna på milen rejält i vår och sommar, något annat vore väl konstigt så här i början av löparkarriären så att säga.

Benhinnorna kändes för övrigt helt okej både under passet och nu efteråt, men nu blir det ändå minst en vilodag, det är väl dumt att utmana ödet ännu mer.

Är inte fullt så nöjd med mössan efter det här passet, den fungerar mindre bra när det är lite kyligare ute. Anledningen är att den hasar upp en bit på öronen som man då självklart lätt fryser om. Dessutom hålls inte hörlurarna på plats lika bra som med Crafts thermal hat, så det är ytterligare en nackdel, men det kanske man skall lasta hörlurarna för.

Därför tar jag tillfället i akt och uppdaterar omdömet gällande de Sennheiserlurar jag köpte tidigare. Klicka på bilden för tidigare inlägg i ämnet.


Ljudet är fortfarande mycket bra vid goda förutsättningar, där har jag inget att anmärka på. Däremot så tycker jag inte att passformen, eller närmare bestämt hur bra de sitter fast i öronen, är något vidare. Jag har laborerat med alla upptänkliga kombinationer av öronproppar och "fenor" och vid normal löpning åker de ändå ut litegrann. Inte så att man tappar lurarna, men tillräckligt mycket för att basen skall lysa med enbart sin frånvaro, och det är synd. I kombination med en tajt mössa som hela tiden trycker in lurarna går det bra, men annars inte. I alla upptänkliga tester har ju passformen fått toppbetyg, men alltså inte av mig. Jakten på den perfekta sportluren fortsätter därför.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar