fredag 15 juli 2011

I fiendeland

Efter gårdagens tuffa terrängpass på till stora delar riktigt rotig stig så kändes det rejält i framförallt händerna. Därför blev dagens pass ett rätt lugnt rekpass för att försöka hitta lite roliga vägar och stigar för framtida bruk. Gick väl sådär, men jag blev iallafall lite paff när jag dök på den här liraren i ett buskage.

 

Visserligen inte särskilt förvånande eftersom jag befann mig i ett av arméns gamla övningsområden, men ändå. En rejält rostig bandvagn fick jag syn på också.

Eftersom jag kom iväg efter en rätt sen frukost och redan när jag for började känna mig lite småsugen på lunch så tog jag med mig ett paket russin som nödproviant. Ingen dum idé, det kommer jag göra fler gånger. Maken till snabb och smidig energi får man ju leta efter.


På en av övergångarna över E14 tog jag denna bild på pärlan. Ingen risk att man förväxlas med alla som kör dussincyklar som Trek, Scott och Specialized, hehe.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar