måndag 11 juli 2011

Semester

Ja, eftersom jag har semester så blev det tydligen semester även från bloggandet. Jag har hunnit med en del träning och slappande, som det skall vara på semestern alltså.


Dagen innan midsommar blev det en regnig bilfärd ned till stugan i dalarna. Jag uppskattar att det inte regnade under kanske två-tre mil av de totala 46. Men det gick undan rätt bra ändå.


Midsommarafton inbegrep bland annat framhjulsåkning utförd av min brorson.


Cykeln fotograferad framför sjön Väsman, som jag under vistelsen i stugan cyklade runt några gånger.


Det blev en hel del cykling på sådan här stig - riktig finstig.


Med tanke på att det blev drygt 30 mils cykling så var väl skadorna ändå rätt begränsade.

Det jag är mest nöjd med prestationsmässigt är nog ändå när jag cyklade de knappt 47 kilometrarna runt sjön Väsman på en timme och 39 minuter, alltså med en snittfart på 28,4 km/h. Detta på en förvisso lätt men ändock mountainbike med rätt grova däck (Schwalbe Rocket Ron).


Avslutar med en bild på cykeln, nytvättad och fin, i sagoskogen vid stugan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar