onsdag 20 juli 2011

Usch, usch, ÖSK

Nej, inget illa om ÖSK-området eller mtb-slingan där. Känns bara lite tjatigt att skriva att jag varit där och kört igen. Igår blev det ett varv och idag blev det två. Ja, jag orkade slutligen två varv på raken alltså, och det var visserligen rätt jobbigt men gick utan några större missöden.


Det blev två fotostopp också, eller var det maskerad vila? Det här är ett av mina favoritställen på banan, man kör rätt snabbt nedför den här backen och sedan skymtar man träbron som man sedan skall över för att efter en rätt snabb och skakig tur hamna här nedan.


Det som skymtar strax ovanför och till vänster om sadeln är samma träbro. Egentligen svänger man av här och fortsätter nedför men i en annan riktning, men här blev det som synes en till fotopaus.

Eftersom cykeln var rätt smutsig efter både gårdagens och dagens runda så svängde jag förbi hamnen och spolade av den med en slang som finns där. Inte så smidigt att lösa det där med tvätt annars när man bor i lägenhet, jag tror inte det skulle uppskattas av alla parter om jag började tvätta cykeln i badkaret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar