onsdag 13 juli 2011

Kanadagäss? No, thanks.

Idag blev det en runda på 52 km runt stan, över Frösön, Rödön och tillbaks via Dvärsätt och Ås. Färden gick både på asfalts- och grusvägar. Efter bara några kilometer blev jag anfallen av en arg kanadagås då jag höll på att komma emellan honom/henne och ett gäng ungar. Inte populärt tydligen, så jag blev jagad en liten bit av den arga föräldern.


Det var en djävulsk motvind en stor del (hälften, typ) av vägen så jag blev förvånad när jag kom hem och såg att medelhastigheten ändå hamnat på 25,2 km/h. Jag hade nog gissat på 20 med tanke på hur jobbigt det var stora delar (hälften, typ) av vägen.

Innan jag stack ut hade jag matat in rundan jag tänkte cykla och sedan fört över den till gps:en. Då ser det ut ungefär så här när man sedan följer "kartan":


Rätt bra faktiskt när man som jag har kasst lokalsinne men ändå vill prova lite nya vägar.

Igår sprang jag förresten drygt två kilometer. Det är andra gången sedan totaluppehållet, förra gången var i fredags. Det känns väl så där, jag blev rejält stum i vaderna båda gångerna men det kan ju också bero på att uppehållet från löpningen varat sedan slutet av maj. Jag skall fortsätta att köra några kortare pass med några dagars mellanrum och se hur det känns. Tid för magnetröntgen har jag hur som helst fått till i början av september, alltid något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar