söndag 17 juli 2011

Inte tveka - trampa!

Idag blev det ett nästan identiskt pass som igår, det var bara vägen jag tog till mountainbikeslingan som skilde sig en pytteliten aning åt. Medelhastigheten under terrängpasset var också i stort sett identisk, och när jag höll på som värst att forcera ett parti som kändes lite lynnigt kom jag på ämnesradens "slogan". Det är ju till stor det som terrängcykling handlar om, tvekar man så går det för sakta och då är det lätt att man stannar helt.

På vägen hem från slingan hördes plötsligt ett rejält oväsen och jag stannade självklart direkt. Det visade sig att främre växelföraren hade lossnat lite och skjutits upp på sadelröret med resultat att den bakre delen släpades mot bakdäckets nabbar. Tur att jag stannade fort innan någon skada hann ske, det var bara att flytta ned växelföraren, dra åt och cykla vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar