onsdag 29 september 2010

Komfortpass

Sådär, efter två vilodagar blev det äntligen ett pass igen. Eftersom jag är lite orolig för vänsterknät tog jag det dock lite lugnt. Gick först 2,5 kilometer som lite uppvärmning och sprang sedan 7,8 i lugnt och skönt tempo, snitt 5:12 min/km och puls 156. Det gick lite snabbare mot slutet, så det var bra.

Friskt och skönt ute, premiär för mössa och andra gången för säsongen med vantar. Höst är faktiskt inte så dumt. Blev skön känsla av att springa i mörkret, koncentrera sig på steget och ha öronen fulla av Offsprings senaste (2008) skiva. Har lite planer på att väva in musiktips här framöver, vi får se hur det går med det. Nämnda skiva inleds iallafall med några riktigt bra låtar men sedan vetetusan. Rekordpasset i söndags utfördes förresten i samarbete med The Black Pacifics nya skiva; hård och bra punk.

Kände inte av knät på hela rundan, men när jag skulle "skaka loss" benen lite precis innan jag gick in så började det kännas konstigt, men inte ont. Bäst att vara försiktig, får se om det blir något imorgon förmiddag eller om det får bli vilodag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar