onsdag 22 september 2010

Terrängpass utan större inspiration

Idag efter frukost var jag faktiskt inte så jättesugen på det planerade förmiddagsterrängpasset, mycket på grund av att mina vader fortfarande var rätt stumma efter passet innan. Jag tänkte att jag kan ju alltid ta med mig kameran och ta det lite lugnt, och så stack jag ut iallafall. Det var som vanligt rejält blött, vilket jag förvisso inte är förvånad över med tanke på allt regnande. Tog för övrigt nytt rekord i plurrning i modern tid; upp (ned?) till knät.

Skall det förresten vara så svårt att tillverka terrängskor som inte suger åt sig vatten och lera som en svamp? Våtvikten på mina skor måste vara det dubbla mot torrvikten, och det är inte okej. Det är inte heller okej att det tar över ett dygn för skorna att torka. Jag känner att jag verkligen vill ha nya terrängskor, men frågan är om det finns några som fungerar så bra som jag vill? Har ju sneglat på Inov-8 X-Talon 212 ett tag, men hittar ingen information på nätet om hur bra de är när det gäller just dessa saker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar