söndag 26 september 2010

Pers

Igår lördag blev det bara ett lugnt pass på femkilometersrundan i Spikbodarna för att visa sambon hur det ser ut där. Idag söndag kände jag att jag ville kompensera med antingen distans eller fart, det blev fart på asfalt.

Nu är ju allting relativt, men för mig så är ett snittempo för fem km på 4:25 snabbt. Jag gick ut på knappt 4, men det kändes lite väl snabbt, så jag lugnade ned mig rätt omgående till i närheten av snittempot.



Nu, några timmar efter passet, känns benen rätt stumma, ungefär som om jag skulle sprungit ett långdistanspass, så det är bra. Skorna som användes var Adiosen, och jag tror jag fick till ett rätt bra mellanfotssteg, möjligen med undantag för sista biten då jag försökte mig på en spurt efter den rätt jobbiga uppförsbacken som rundan slutar med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar