torsdag 16 september 2010

Pannlampspass


Hela dagen idag gick jag och laddade mentalt och funderade på hur jag skulle göra med det planerade pannlampspasset ikväll. Efter att middagen fått sjunka litegrann var klockan nästan 20 och då tyckte jag inte att jag kunde vänta längre så då bar det iväg. Knatade upp de ca 2,5 km till utgångspunkten för terrängspåret och påbörjade sedan de ungefär elva kilometrarna löpning.

De första ca 2,5 km av terrängspåret har elljus så det var inga konstigheter. Sedan började det roliga. Fem kilometer i bitvis ganska knagglig terräng med bara pannlampan som ljus, det var lite spooky faktiskt, särskilt de två gånger då jag hörde först en fågel flyga upp bredvid mig och sedan hörde något slags djur vid sidan av stigen. Halkade omkull litegrann vid två tillfällen också men utan att skada mig något.

Tja, det var ju roligt att testa något nytt, men jag vet inte riktigt om jag kommer fortsätta att springa i sådant här totalt mörker, det måste jag fundera på. Det här var det längsta passet på två veckor, så jag tog det rätt lugnt och snittade en puls på 157 slag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar