söndag 14 augusti 2011

Helgens bravader

Även lördagen bjöd på ett cykelpass med nästan samma sträckning som det på fredagen. Med racercykeln känner jag mig än så länge inte helt bekväm i korsningar och dylikt eftersom det är svårare både att få ur och sätta i skorna i pedalerna. Helst vill jag helt enkelt inte stanna alls. Därför blev det lite justering av färdvägen och den blev ungefär en kilometer kortare än dagen innan. Medelhastigheten blev också fantastiska 0,1 km/h snabbare!

Idag är det ju söndag, alltså vilodag enligt en del. Jag passade på att springa en av femkilometersslingorna uppe i Spikbodarna istället, förvisso efter en hel del slappande. Det var jobbigt i början, som det ju ofta är efter ett uppehåll, men sedan kom jag in i det och det blev riktigt skönt. Bara minimal känning i vaden också, så det är bra. Bra vader, alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar