söndag 28 augusti 2011

Veckosammanfattning

Efter kräftfiskehelgen blev det först en löprunda på tio km i Spikbodarna och två cykelturer runt Brunfloviken (snittfart 32,0 respektive 31,6 km/h) följt av ett löppass i barfotaskor på fem km som gjorde vaderna rejält stumma. Efter fredagen som vilodag så var det dags för en lite längre cykeltur på lördagen, knappt 80 km först runt Brunfloviken och sedan via Frösön en sväng ut till Dvärsätt och tillbaks in till stan.


Medelhastigheten landade på 30,4 km/h, vilket känns helt ok med tanke på att ursprungsidén faktiskt var ett rätt lugnt pass. Eftersom jag påbörjade rundan efter en rätt sen frukost fyllde jag på med russin ungefär halvvägs men höll ändå på att få slut på energi strax innan jag var hemma.


Det gick inte undan de sista kilometrarna kan jag säga. Vädret var helt ok, runt 20 grader och måttligt duggregn som nästan kändes som dimma mot kroppen - skönt.


Nu blir det en lugn söndag då jag inte har planerat in något pass alls och sedan får vi se vad som händer i veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar