onsdag 3 augusti 2011

Tvättcykler

Eftersom jag inte är helt återställd än så hade jag egentligen inte tänkt att röra på mig mer än att ta en lugn promenad idag innan jag börjar arbeta på eftermiddagen. Nu blev det inte så, utan jag tänkte att jag kan ju lika gärna ta ett lugnt cykelpass. Nu blev det nästan så, det blev iallafall ganska lugnt med en medelpuls på modesta 128 bpm och medelhastigheten hamnade på knappt 25 km/h. Det borde jag ju inte  bli sämre av hoppas jag.

Passade även på att blaska av cykeln nere vid småbåtshamnen (hrm, vi har ju inte ens någon storbåtshamn så det kanske är överflödigt att säga så) där det finns en slang man förhoppningsvis får låna. Efter sista terrängpasset blev det inte av att jag tvättade av cykeln alls. Det är ett elände att hålla en cykel ren när man bor i lägenhet, när det värsta var bortspolat med slangen så for jag hem och använde två hinkar, den ena med bilshampo i och den andra med rent vatten, för att ta bort resten. Nästa terrängpass får nog dröja några dagar till, för det är mycket svårare att cykla lugnt i skogen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar