söndag 7 augusti 2011

Racertankar

Innan jag var ut på min simpla och ganska lugna 30-kilometersrunda på mountainbiken igår så hann jag slinka in på två cykelaffärer för att kika på racers. Provcyklade en Nishiki med kolfiberram och en Scott med aluram. Fick efter lite förhandling ett hyfsat erbjudande på Nishikin och åkte sedan till den andra butiken för att prova en av cyklarna jag kollade på häromdagen. Det var lite för nära stängning för att de skulle hinna montera pedaler etc så jag skall prova den på måndag. Det är en Fuji med kolfiberram och snäppet värre komponenter än på Nishikin. I och för sig är det en 09:a, men det skiljer nästan ett kilo i vikt och något år hit eller dit när cykeln ändå är oanvänd spelar i min värld ingen större roll. 09:an är ju rejält nedsatt och hamnar på ungefär samma pris som Nishikin. Nåja, vi får se vad som händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar