fredag 8 oktober 2010

19 km

Eftersom jag är utan bil i helgen på grund av att sambon besöker en väninna på annan ort tänkte jag att jag skulle inviga min nya lättviktsryggsäck genom att springa hem från jobbet idag. Ryggsäcken införskaffades på Lundhags utförsäljning förra fredagen och kombinationen tidigare funderingar på sådan typ av ryggsäck och halva priset gjorde att jag slog till på en Tempo 20 enligt nedan.



Sträckan till och även från mitt arbete är bara ynka 3,6 km, så efter att ha sprungit hem med arbetskläderna (friday is tie-day, ni vet) kände jag att några kilometer till i benen kunde nog sitta fint.

Sagt och gjort, kläderna fick ge plats för de nya terrängskorna och jag begav mig upp till Körfältets elljusspår. Väl där fick terrängskorna byta plats med de tjocka asfaltsskorna och jag begav mig ut i leran. Eftersom jag insåg rätt tidigt att det här skulle bli ett långpass tog jag det lugnt med hastigheten och på grund av att lillkameran halkat ned i ryggsäcken så blev det även något fotostopp.


Efter de elva kilometerna och drygt en timme (sista backen var oerhört seg men jag gick iallafall inte) var jag tillbaks vid utgångspunkten. Där förstod jag vid skobytet plötsligt varför Inov-8 valt att färgsätta skorna som de gjort.


Efter denna strapats på totalt 19 kilometer är benen rejält sega och det känns inte som att det kan bli något annat än en vilodag imorgon. På söndag däremot vet man aldrig vad som kan hända.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar