lördag 9 oktober 2010

Skokollektion

En kollega som har börjat springa men som kanske i motsats till mig insett att det inte behöver vara en prylsport frågade mig igår hur många löparskor jag har och även använder. Fem, blev svaret. Jag vet att jämfört med många andra löpare är det ett blygsamt antal, men om någon påstått för två år sedan att fem hade varit mitt svar på nämnda fråga finns risken att jag hade idiotförklarat personen på plats.


Jag kanske bara skall se det som att jag bejakar någon form av kvinnlig sida, kvinnor gillar skor har jag hört. Sådana här skor är ju dessutom mer fotriktiga än pumps såvitt jag kan förstå.

I ärlighetens namn kommer nog inte sko två från vänster, Mizuno Wave Ascend 3, användas särskilt mycket till löpning efter att dess kollega till höger härifrån sett tagits i bruk, så då är det bara fyra skor som används regelbundet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar