måndag 4 oktober 2010

Tillryggalagd sträcka

Idag damp de nya skorna ned som ett brev på posten.


Planen var självklart att ta en tur i terrängen redan idag. För denna plan satte dock min värdelösa rygg stopp - den började göra ont redan igår kväll. Det jag undrar nu är om all coreträning varit förgäves, eller om jag hade varit sängliggande utan den. För ikväll kunde jag faktiskt ta en lugn runda i elljusspåret, hellre det än ryggskott ju. Premiärturen för de nya skorna får dock vänta på att ryggen känns bättre. Törs man hoppas på imorgon förmiddag?

Men skorna då? Jovars, de känns rejält lätta. Storleksmässigt och på längden kunde jag kanske ha klarat mig med en halv storlek mindre, men då kanske de blivit för trånga på bredden. Återkommer med rapport framförallt gällande våtvikt och huruvida de är snabbtorkande eller inte. Om detta har jag ju inte hittat någon bra information på nätet. Att de känns grymma rent löpkänslemässigt har jag ingen anledning att betvivla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar